loading...

قطره گیر برج خنک کننده

بازدید : 93
يکشنبه 2 آذر 1399 زمان : 17:54

قطره گیر برج خنک کننده:

کی از محصولات پر کاربرد در صنعت خنک کاری قطره گیر برج خنک کننده یا همان چکه گیر است. قطره برگردان زنبوری برج خنک کننده در سه گرید مشکی .طوسی. سفید در واحد مهتاب گستر تولید می گردد. وظیفه اصلی المیناتور جلوگیری از هدر رفت آب است که این موضوع راندمان کاری قطعه را افزایش میدهداست. چکه گیر در حد وسط بین محل قرار گیری سیستم پاشش آب و خروجی هوا در برج خنک کننده سلولی یا قطره گیر وجود دارد. به منظور بهره وری بیشتر از چندلایه قطره برگردان یا چکه گیر استفاده می شود. در واقع جهت گیر انداختن قطرات آب و جلوگیری از مکش به سمت خروجی هوا در برج خنک کننده است. وظیفه اصلی از پرت شدن قطرات آب به سمت پروانه می باشد.

قطره گیر برج خنک کننده در واقع نوعی بهینه ساز کننده مصرف انرژی و آب است. قطرات آب در برج خنک کاری پس از استارت فن در هوای برج معلق میشوند. برای جلوگیری از خروج این قطرات مهتاب گستر استفاده از المیناتور یا چگه گیر برج خنک کننده را پیشنهاد مینماید. نوعی مسئله است چون قطرات آب تمایل دارند. همواره جریان عمودی هوا از برج خنک کننده خارج شوند.

انواع قطره گیر برج خنک کننده:

قطره گیر های برج خنک کننده متناسب با استانداردهای روز دنیا در دو نوع سلولی (لانه زنبوری) و تیغه ای ، جهت کاربردهای مختلف طراحی و تولید می گردد.

قطره گیرهای برج خنک کننده نوع شبکه ای به گونه ای طراحی گردیده که هر یک از سلول های آن به واسطه شکل سینوسی خود و تغییر مسیر عبورجریان هوا ، ضمن ایجاد افت فشار اندک، قطرات آب را روی دیواره سلول به دام انداخته و از خروج آن ها به همراه جریان هوا جلوگیری می نماید.

در قطره گیرهای نوع تیغه ای نیز ، مجموعه ای از پروفیل های سینوسی شکل توسط گیره های نگهدارنده به یکدیگر متصل شده است به نحوی که ماژول های ایجاد شده در این مدل قطره گیر برج خنک کننده با تغییر مسیر جریان، قابلیت حذف حداکثر قطرات آب از جریان هوا را بدون صرف هزینه زیاد در انرژی و افت جریان دارا می باشند.

قطره گیر تیغه ای برج خنک کننده:

این مدل قطره گیر برج خنک کننده عمدتا در برج های خنک کننده مکعبی تیپ کراس فلو و کانترفلو به کار برده می شود. این قطره گیر از متریال پلمیری همانند PVC و PP (پلی پروپیلن) تولید می شود. قطره گیر تیغه ای برج خنک کننده خود از دو بخش اصلی تشکیل می شود . بخش اول تیغه هایی است که در یک فاصله معین با یکدیگر درکنار یک دیگر همانند تصویر زیر قرار می کیرند . و بخش دوم قطره گیر تیغه ای شامل دو عدد گیره نگهدارنده در دو طرف قطره گیر می باشد که تیغه ها را در کنار یکدیگر ثابت می کند .

قطره گیر فیلم مدل DV150:

این نوع قطره گیر دارای قطره گیری بسیار مناسب و افت فشار بسیار پایین می باشد و امکان تولید آن را در ابعاد مختلف و از جنسهای مختلف پلیمری نظیر PP- PE- ABS- PVC و… وجود دارد. روش کار مشابه سایر قطره گیر ها و با ایجاد یک گلویی سه خم در مسیر جریان هوا و قطرات آب توام با آن می باشد که وجود سطوح دارای اعوجاج در این مسیر راندمان قطره گیری را بالا برده و در نتیجه امکان افزایش فاصله صفحات و ایجاد افت فشار پایین را بوجود می آورد.

قیمت قطره گیر برج خنک کننده:

قیمت قطره گیر برج خنک کننده وابسته به حجم و میزان خرید متفاوت می ‌باشد. قیمت چکه گیر در برج خنک کننده وابسته به نوع آن (تیغه‌ ای یا لانه زنبوری) و همچنین وابسته به نوع متریال به کار رفته متفاوت می ‌باشد. قیمت شبنم گیر تیغه ای نسبت به قیمت لانه زنبوری در برج خنک کننده بیشتر می ‌باشد. متریال بکار برده شده در مدل تیغه‌ای (PP) سبب تفاوت قیمت بین مدل لانه زنبوری با تیغه ای در برج خنک کننده گردیده است.

الف) نوع شبنم گیر بیشترین تأثیر در قیمت این تجهیز در برج خنک کننده را دارد.

ب) متریال و جنس نیز بعد از نوعیت تاثیر گذار ترین آیتم در برآورد نهایی قیمت قطره گیر کولینگ تاور محسوب می شود.

ج) ضخامت و وزن همچنین میتواند تأثیر بسزایی در قیمت این محصول داشته باشد.

د) قیمت روز متریال اولیه گرانول و پلی پروپیلن و یا الیاف و رزین (در المیناتور برج خنک کننده) طبیعتاً سبب افزایش و کاهش قیمت خواهد شد.

قطره گیر لانه زنبوری برج خنک کننده:

این مدل قطره گیر برج خنک‌ کننده مدار باز و برج خنک ‌کننده مدار بسته مورد استفاده قرار گرفته و در واقع پرکاربردترین نوع آن محسوب می ‌شود. نام قطره گیر لانه زنبوری برگرفته از ظاهر و شکل هندسی شش ضلعی منظم این تجهیز می ‌باشد. قطره گیر لانه زنبوری عموماً از ورق ‌های PVC با ضخامت بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ میکرون تولید می ‌شود.

این ورق‌ های پلی‌ ونیل ‌کلرید توسط چسب‌ های گرانول مخصوص در دستگاه قالب به یکدیگر اتصال داده می‌ شود. در واقع قطره گیر لانه زنبوری به دلیل ساختار شبکه ‌ای خود دارای راندمان بسیار بالا در جلوگیری از در برج خنک کننده دارد. عبور قطرات آب پس از استفاده از المیناتور حدود ۰.۰۰۲ درصد قطرات کل آب می ‌باشد.

این مدل شنبم گیر های برج خنک کاری به دلیل راندمان بالا در انواع برج خنک کننده مکعبی و حتی مخروطی نیز مورد کاربرد قرار میگیرد. در برج های خنک کن مدور یا استوانه ای از نمای برش خورده بلوکهای قطره گیر سلولار جهت چیدمان در نزدیکی بخش فن استک استفاده می ‌شود.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 36
  • بازدید کلی : 605
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی